Alles moet kloppen binnen een bedrijf, wil het goed lopen. Het bedrijf moet daarom voor alle afdelingen duidelijk hebben wat hun toegevoegde waarde is in het bedrijf. Daarnaast moet elke afdeling weten welke waarde ze levert aan andere afdelingen. Als dit niet het geval is, heeft optimaliseren weinig toegevoegde waarde. Het belangrijkste aan groeien, is weten dat je fout zit. Je imperfectie onder ogen durven komen, anders heeft overstappen op een CRM-systeem ook geen nut.
De eerste stap naar een goede bedrijfsvoering is dus door als bedrijf te weten wat elke afdeling doet en door alle afdelingen te laten weten wat ze toevoegen voor de rest van het bedrijf. Bewust onbekwaam zijn dus.
Pas dan kan je beginnen met het optimaliseren en automatiseren van het proces en het makkelijker maken van de werkzaamheden.
Dit proces verloopt iedere keer, weer anders. Daarin is het wel voor alle bedrijven belangrijk dat er geen dingen worden geoptimaliseerd of geautomatiseerd die eigenlijk helemaal niet zouden moeten worden gedaan. Optimaliseren begint dus pas als er geen werkzaamheden worden gedaan niet gedaan zouden moeten worden.
Een terechte eerste stap in dit proces zou kunnen zijn om te kijken wie wat doet. Of het allemaal nodig is en waarom. Zo is er uitzendsoftware met digitale handtekening van mysolution voor detacheringsbureaus en is er andere software die past bij de diensten die andere bedrijven weer aanbieden.
Uniek aan de software van mysolution is dat zij niet alleen een systeem aanbieden waar je alle gegevens in kwijt kan en de bedrijfsvoering mee kan voeren, maar ook is er de mogelijkheid dit alles digitaal te ondertekenen. Wettelijk is er geen verschilt tussen een fysieke handtekening f een digitiale. Dit komt er dus op neer dat dit papierwerk, tijd en dus ook geld bespaart. Een perfecte uitvinding die overal op kan worden toegepast. Een heldere oplossing dus van de heren van mysolution en iedereen die daar aandeelhouder is.